Followers

Wednesday, February 12, 2014

MAAF KAMI BERDOSA!!!!

Dosa!!!
sapa yg boleh timbang dosa n kebaikan sndri???
Mustahilkn??
Kamipn banyak berdosa...dgn keluarga...dgn kwn2..dgn musuh2...dgn persekitaran...dgn semualah...
TP...agak2 kita leh tahu x kita sudah dimaafkan???
Mustahilkan??
Emmm...jadi mulakan dgn kita sendri memaafkan orang lain..
Memang ada sesetengah perkara yg kita xboleh maafkan org...kita boleh cuba..
Terringat pada dosa...
Banyak betul dosa kami...
kadang2 menyakiti hati org lain dgn sengaja dan tidak sengaja...
sbb hati kami sndri disakiti...
Bagi sesetengah org kata...barang lepas usah dikenang..
Mana leh xkenangkan????
Sure terkenang..
Terkenang kn masa lampau..
Terkenangkn EHEM2 lama...OPSSSSS...itu bahaya...
Bukan apa just terkenang kan tersalah langkah...TERSALAH LANGKAH????EMMMM
TUHAN MENEMUKAN KITA DENGAN YANG SALAH TUK DISATUKAN DENGAN YG BETUL,,,
Ayat tu ada betul n ada salah...ialah  masa bercinta WANGINYA  xingt bagai...bila dah BUSUK habis semua dihebohkan...
So masing2 tak bersalah...dan masing2 xjuga betul...
Dulu kami Alpa..bila keadaan dah reda baru terpikir...xpatut kami salahkan org lain...
Jadi memaafkan adalah satu-satunya pekara yg mulia...
Kita xleh paksa org memaafkan kita tp kita leh paksa diri kita tuk memaafkan org lain...
Jadi mohon maaf pada mereka2 yg pernah kami sakiti,,,,harap mereka2 juga memaafkn kami,,
Masing2 dah ada haluan masing.LIFE MUST GO ON...
Kenangan tetap kenangan...
Hanya berdoa yg terbaik tuk kita semua...
Kami doakan hangpa...hope hangpapn doakan kami juga...PEACE..(>‿◠)✌
EMMmmm...DOSA dgn ibu bapa???
mustahil xdak sekelumit dosa kan?
Masa kita lalai...kadang2 termengeluh juga  dgn ibu bapa kita...
Kadang2 terasa diketepikan...walhal kita sendri xnmpk kesalahan yg kita diketepikan..
Kadang2 terasa kurang kasih sayang...
walhal kita sendiri yg kurang berkasih sayang dengan mereka..(︺︹︺)
BURUK BAIK IBU BAPA MEREKA ADALAH IBU BAPA KITA..
xkiralh ibu bapa kita ni jahat...pembunuh...pembuli....dan mcm2lh...mereka tetap satu2nya ibu bapa kita didunia...
Jadi mohon maaf tuk ma n abah jika anakmu ada sekelumit dosa yg tanpa sedar dan dengan sedar..
kamulah anugerah terindah yg pernah dimiliki...
Dosa pada Keluarga..
Pada adik/abang/kakak/sedara/sepupu/sepapat
Kadang2 ada yg terlepas kata...
Bergaduh bertinju bersengketa..
Time kecik/time besaq semuanya ada...
Jadi maafkan diri ini yg kadang2 sengaja...bila jauh sunyi terasa rindu pula...≧◔◡◔≦
Dosa pada KWN2..
Lagi banyak kut..sbb kwn2pn ramaikn..
Yela kadang2 terlepas ckp tanpa sedar dah sakitkn hati kawn..
kadang2 kita sndri xberapa nak betul....P betuikan kwn2 lak..
Memng menasihati xsalah...tp dengan cara yg betul..kata kwn???xkan nk membuka aib kwnkn??
Tuk kawan2 jauh or dekat...maaf dari hati jika pernah menyakiti..
Kerna kami selemah2 manusia..sehina2 hambaNYA...
Dan BNYK LAGI DOSA KITA...
Yang paling utama tuk PENCIPTA...
dah mcm2 dosa kita lakukan..
Kadang kala melupaknNYA...
Allah S.W.T xpernah lupakn umatnya...
Tapi kita sentiasa lupa...
Lupa baca Al-quran...
Lupa berbuat baik dgn insan...
Lupa bersedekah...
Lupa segalanya...
dan yg paling sedih..kadang kala kita lupa tuk menunaikan kewajipan kita sebagai hambanya..
jujur kami kata..kadang kala kami juga lupa tuk sembahyang..sbb terlalu lalai dgn duniawi..
terlalu asyik mengejar syurgawi dunia...
adakah dosa2 kita terampun??ALLAH SWT MAHA PENGAMPUN..tp kita yg sentiasa lupa...sentiasa buat DOSA...Astarfirullahalazim......berdosanya kita..sama2 kta berdoa..moga kita dijauhi dari kalangan org2 yg jahil...Amin ya rabb..

Monday, February 3, 2014

JIMAT berjimat....apa yang penting...kerjasama..;)

cerita PaSai  kawin lagi...
Hemmmm...bukan senang nak kawin sebenarnya..
ikutkan org cKp akad Nikah ja..
menda laIn bukaNnya waJibpn...
TP....org kiTa selalluNyalh kalau tetiba niKah xda lak kenduri...adalah yg duk bling2 kuaq mcm2..
conTohnya: ¿¿¿eh tetiba si hendon tu nikah...ada isi dah ka??
sOO???cmna lh nak menikoh terus...
nk berjimat cmna??habis jimatpn mkn gak 10k kut dlm masa zaman nk guna sen bnyak ni..
hemmm...
tuk yg bakal2 suami ni...
jgnlh lepas tgn bg semua bakai bini angpa atuq semua..
tolanglh serba skit.. dah kaTA nk jiMat kan??
p lah usha2 satu-saTu kedai...
cari yang pling jImat..
ini tidak...nak kaWin...tapi Baluq LiaT nk p survey apa yg paTut...
semua nk HempOk paLa si BaKal biNi...
ciaNlh kat dePa...
depAlh nk pk pasAi kad..
DePalh nak pk pASai Gift..
depalh naK pK pasai HaNtaran bagai...
yg hanGpa???duk swuH jimatja...
atlest klu bersaMa tu lehlah gak seSAMa bg penDapAt...
lainlh hanGpa kaYa..
bilA bakal biNi bg cadnGan semua ok ja...
ini dak...bila bakAl bini bg cdangan  mulalah...."Yunk...xdak murAh lgi ka??"
HAMPEHH....di ajaknya sma2 usha brg2...maLeh...tp nk JIMAT??
TOLONG PAHAM BOLEH???JANGAN KITA JA PAHAM DEPA....DEPA XMAU PAHAM KITA...
PAHAMLAH SAYANG....(✿◠‿◠)